تحقیق تعلیم و تربیت و انتخاب معلم

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 6
نظر شخصیت هادرباره ی تعلیم و تربیت و انتخاب معلماستاد جلاالدین همایی : معلم، یعنی کسی که برای معلمی خلق شده و شایستگی این شغل مقدس و لیاقت این مقام و منزلت عالی را داشته باشد، بسیار گرانبها و عزیزالوجود است.چنین نیست که هر کس ایامی چند درس خواند و خط و سوادی به هم رسانید، یا دست بالا به مقام اجتهاد قدیم یا دکترای جدید هم رسید، واقعاً شایسته ایفاء وظیفه و شغل خطیر معلمی باشد.استاد در تاریخ 5/5/1345 در یک سخنرانی اظهار داشته اند : حدود 35 سال پیش مقاله ای تحت عنوان « هر خواننده ای داننده و هر داننده ای آموزند نیست » برای مجله تعلیم و تربیت نوشتم، از آن زمان تاکنون، روز به روز بر تجربه من افزوده شده است اکنون هم از بن دندان می گویم، « هر کس درس می خواند، عالم حقیقی نمی شود و هر عالمی هم از عهده کار معلمی بر نمی آید از صدها دانشجو، جز عده قلیلی واقعاً عالم نمی شود و از صدها عالم نیز غیر از معدودی واحد شرایط معلم حقیقی نیستند. » درست فهمیدن مطالب، هضم شدن معانی در روح، قوه تعبیر و حسن تقریر، قدرت خلاقه بیانات خطا بی جهت تقریب و تأثیر مطالب در ذهن دانش آموزان و دانشجویان، با رعایت این شرط که « هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد »، حِلم و بردباری، درست کرداری و راست گفتاری حسن شفقت و دلسوزی و مهربانی، مراعات شیوه دلالت و هدایت و بالجمله داشتن عواطف پدری نسبت به دانش آموز و دانشجو و امثال اینها از شرایط معلم واقعی است.دکتر علی اکبر سیاسی : برای آنکه معلم، از نظر جسمی و روحی تربیت هماهنگ داشته باشد و برای انجام وظیفه آماده شود، باید حداقل به مدت 2 سال شبانه روز زیر نظر کارشناسان خبره قرار گیرد، و حتی الامکان د راین مدت از تماس با محیط بیرون و خارج از مرکز تربیت معلم خوداری نماید.در بعضی از کشورهای پیشرفته دوره دانشسراهای شبانه روزی دورانی چهار سال است. شایسته است، این روش را تعقیب کنیم، و به معلمان آینده جامعه خود پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک را بیاموزیم و ترتیبی بدهیم که محیط آموزشی ایشان در سطح بسیار والا قرار گیرد. بطور یقین وقتی محدودیت های موجود از نظر امکانات مادی و وسایل آزمایشگاه و ابزارکار هر رشته و سایر تجهیزات، برطرف شد شاهد رشد و شکوفایی اندیشه خواهیم بود. دانشجو حداقل باید در دانشسرای عالی برای مدت 3 سال دوره ببیند.برای دانشسرا باید بهترین دانش آموزان را بصورت ورودی انتخاب و گزینش کنیم و این وظائف رؤسای نواحی و مناطق آموزش و پرورش می باشد. معلم دانشسرا علاوه بر مراتب فضل و دانش و بهره داشتن از علوم تربیتی باید از نظر فضایل اخلاقی بین همکاران و همگنان ممتاز باشد.بر همین اساس « در قانون معلم » داوطلبان ورود به دانشسرا ها مورد تشویق و حمایت جدی قرار می گرفتند، و نیز برای معلمان این مراکز امتیازات ویژه ای در نظر می گرفتند. از نظر من، معلم در مقابل کار پرزحمت خود پاداش مادی ناچیزی دریافت می کند، اما چیزهای دیگری دریافت می کند که جنبه مادی ندارد و کسانی که در مشاغل دیگری کارمی کننداز دریافت آن محروم می باشندوآن عبارتست از: 1 – معلم کسری درآمد خود را با لذات معنوی جبران می کند، زیرا لذتی بالاتر از آن وجود ندارد که انسان بتواند شخصیت و تکوین منش افراد را سامان دهد. و این کار معلم است. لذتی که معلم از آدم سازی، یعنی باز کردن چشم و گوش کودکان و جوانان و آشنا ساختن ایشان به رموز علم و پرورش قوای عقلی و اخلاقی آن ها می برد، بیشتر از لذتی است که مهند س و معمار از ساختن یک بنای تازه یا ادیب و صنعتگر از ایجاد یک اثر ادبی و صنعتی می برد.2 – معلم هر قد جلوتر می رود بیشتر به نواقص علمی خود پی می برد و علاقه مند است که نواقص وجود خود را رفع کند و کمالات اخلاقی و علمی را درک کند و در حرفه معلمی می تواند به این هدف دست یابد.3 – معلم به تدریج این عقیده را پیدا می کند که هیچ کاری پر مغز تر از کارهای علمی نیست و اگر عادت به مطالعه کرده باشد، به هیچ قیمتی کار خود را با کارهای اداری که از نظرش ماشین وار جلوه می کند، عوض نخواهد کرد.اگر این اصول را قبول کنیم تنها کار دستگاه آموزش و پرورش آن استکه با تدابیر ویژه ای بتوانند عده ای از جوانان علاقه مند، با هوش و مستعد را به مراکز تربیت معلم جذب نماید. زیرا می دانیم وقتی وارد مدرسه شدند و آن تربیت ویژه و عشق به معلمی را آموختند، و شروع به کار معلمی کردند، دیگر از معلمی دست نخواهند کشید.ضمناً باید گفت همانطوری که لایق ترین فرمانده نظامی، بدون داشتن سربازان ورزیده و شجاع نمی توانند کاری از پیش ببرد و نخستین اقدام او تربیت سربازان و مجهز کردن ایشان است. همانطور یک مدیر کل یا یک رئیس آموزش و پرورش هر قدر هم که فاضل و مدیر و مدبر و فعال باشد، اگر آموزگاران و دبیران تربیت شده و کاردان در اختیار نداشته باشد، نمی تواند کار مهمی از پیش ببرد.
سایر محصولات :
تحقیق تعلیم و تربیت و انتخاب معلم
تحقیق تعلیم و تربیت...
تحقیق درباره داور دادگستر 105صتحقیق درباره داور...
تحقیق هنر نقاشی قاجارتحقیق هنر نقاشی قاجار...
تحقیق محمدرضا شفیعى کدکنىتحقیق محمدرضا شفیعى کدکنى...
تحقیق درباره دادگستری 45 صتحقیق درباره دادگستری...
تحقیق آلن دیوید سوکالتحقیق آلن دیوید سوکال...
تحقیق در و پنجره ساختمانتحقیق در و پنجره ساختمان...
پاورپوینت_سنگ مصنوعی و فراوری آن_ در 45 اسلاید_powerpoin_pptپاورپوینت_سنگ مصنوعی و فراوری...
تحقیق درباره دادگاه مدنی خاص در نظام قضائی جمهوری اسلامی ایران 11 صتحقیق درباره دادگاه مدنی خاص در نظام...
تحقیق درباره دادگاه جدید اروپائی حقوق بشر 22صتحقیق درباره دادگاه جدید اروپائی حقوق...
تحقیق درباره داد و ستد قولنامه ایتحقیق درباره داد و ستد قولنامه...
بررسی ارتباط بین نظام ارزشیابی عملکرد کارکنان با کارایی آنان مطالعه موردی شرکت های گاز و نفت استان کردستانبررسی ارتباط بین نظام ارزشیابی...
تحقیق خیانتتحقیق خیانت...
تحقیق درباره داد و ستد خردسالان درنگاه محقق اردبیلىتحقیق درباره داد...
دانلود پاورپوینت آناتومی مقطعی توراکسدانلود پاورپوینت آناتومی مقطعی توراکس...
تحقیق داستان کشف آسپرینتحقیق داستان کشف آسپرین...
تحقیق درباره خیاراتتحقیق درباره خیارات...
تحقیق درباره خیارتحقیق درباره خیار...
تحقیق درباره خیار شرطتحقیق درباره خیار شرط...
دانلود پاورپوینت آناتومی بدن انساندانلود پاورپوینت آناتومی بدن انسان...
تحقیق درباره خیار شرط 2تحقیق درباره خیار شرط 2...
تحقیق درباره خیار تفلیس و حقوق طلبکاران در ورشکستگیتحقیق درباره خیار تفلیس و حقوق طلبکاران...
تحقیق درباره خلاصه معامله تسامح و مسؤولیتهای ناشی از آن 7صتحقیق درباره خلاصه...
دانلود پاورپوینت آناتومی اعصاب محیطیدانلود پاورپوینت آناتومی اعصاب محیطی...
تحقیق درباره خطر تکرار جرم درسن، ودوره های مختلف زندگی بزهکار 11صتحقیق درباره خطر تکرار جرم درسن، ودوره...
تحقیق درباره خسارت مازاد بر دیهتحقیق درباره خسارت مازاد بر دیه...
تحقیق درباره خسارت عدم النفع در حقوق ایران و کنوانسیون بیع بین المللى کالا مصوب 1980تحقیق درباره خسارت عدم النفع...
دانلود پاورپوینت آموزش فن گزارش نویسیدانلود پاورپوینت آموزش...
بررسی اثرات برون سپاری منابع انسانی بر عملکرد سازمان مطالعه موردی شرکت پخش البرزبررسی اثرات برون...
تحقیق درباره خرید دینتحقیق درباره خرید دین...
دانلود پاورپوینت آموزش شیردهی صحیحدانلود پاورپوینت آموزش شیردهی صحیح...
تحقیق درباره خدمات چیست 23 صتحقیق درباره خدمات چیست...
تحقیق درباره خدمات اجتماعی 20 صتحقیق درباره خدمات اجتماعی 20 ص...
دانلود پاورپوینت آموزش بهداشتدانلود پاورپوینت آموزش بهداشت...
دانلود پروژه بادگیردانلود پروژه بادگیر...
تحقیق درباره خانواده یک نهاد اجتماعی 45 صتحقیق درباره خانواده یک نهاد اجتماعی...
تحقیق درباره حوزه های قضازدائی مطروحه و حذف برخی عنوانهای مجرمانه ازتحقیق درباره حوزه های قضازدائی...
دانلود پاورپوینت آموزش به مددجو در بیماری آسمدانلود پاورپوینت آموزش به...
تحقیق درباره حمایت کیفری محیط زیست 27تحقیق درباره حمایت کیفری محیط...
دانلود پاورپوینت آلودگی هوادانلود پاورپوینت آلودگی هوا...
بررسی عوامل موثر بر جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجیFDIبررسی عوامل موثر...
تحقیق درباره حکم دادگاهتحقیق درباره حکم دادگاه...
دانلود پاورپوینت آلودگی های محیطی در مواد غذائیدانلود پاورپوینت آلودگی های...
تحقیق درباره حقوقبشر و تنوع فرهنگی 5 صتحقیق درباره حقوقبشر...
تحقیق درباره حقوقیتحقیق درباره حقوقی...
تحقیق درباره حقوقتحقیق درباره حقوق...
تحقیق درباره حقوق چیست ؟ 18 صتحقیق درباره حقوق چیست ؟ 18...
دانلود پاورپوینت آشنایی با بیماری لپتوسپیروسیسدانلود پاورپوینت آشنایی با بیماری لپتوسپیروسیس...
تحقیق درباره حقوق و مدیریت ثبت اختراع 20صتحقیق درباره حقوق و مدیریت...
دانلود پاورپوینت آرام بخش خواب آوردانلود پاورپوینت آرام بخش خواب...
پاورپوینت آشنایی با RAIDتوضیحات بیشتر - دانلود
مقاله صدمات ستون فقرات
تحقیق مقایسه اثر درمانی گوۀ خارجی به همراه ساپورت مفصل ساب تالار با گوه های خارجی داخل کفش در بیماران مبتلا به آرتروز زانو
مقاله سل ریوی
مقاله درباره تاریخچه پلاستیکها
مقاله انواع نانوکامپوزیت ها و کاربرد آنها در صنایع هوا و فضا
تحقیق درباره شکل درد زایمانی
تحقیق درباره واکسن
پاورپوینت کمکهای اولیه
تحقیق درباره اختلالات مربوط به کروموزوم های جنسی
پاورپوینت درباره تیروئید
پاورپوینت درباره فتوشاپ
پروژه حرارت مرکزی با آبگرم
کلمات کلیدی :ndash معلم ربی معلم قرار گیرد علاقه مند پیش ببرد دانش آموزان معلمی انخاب پرورش raquo laquo اخلاقی
- ۹۶/۰۸/۰۹